DE LA VILLE DE PARIS.
129
[i5o7]
demandeur el requerant l'enterinement de certaine autre requeste, d'une part ;
"Et les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris deffendeurs, d'autre part ;
"La Court a ordonné et ordonne que l'arrest d'icelle du xxie jour de May dernier'1' sortira son effect et sera mys a cxcecucion selon sa forme et te­neur, nonobstant chose proposée au contraire. Et sur le résidu du plaidoyé desd, parties, elles sont ap­pointées au Conseil sans contreditz. Et quant aud.
maistre Robert Goulas, Bochart et Barbeau, pour­ront adjouster à leur plaidoyé dedans trois jours.
"Fait en Parlement le premier jour de Juing, l'an mil cinq cens et sept."
Ainsi signé : "Collation est fête." Pichon.
En ensuivant.lequel arrest, la Ville a fait fere et eslever à ses despens les murs desd, maisons jus­ques à la haulteur et alignemens dessusd., et fait paver les rues sans aucun contredit.
CCXVIl et CCXYIII. — Assemblée en la Chambre du Conseil sur l'eslargissement
DE LA RUE DE LA JuYRIE.
7-8, et 2 3 juillet
L'an mil v° sept, le mercredi septiesme jour de Juillet, dc l'ordonnance de la Court de Parlement, et à la requeste de mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, a esté fête as­semblée en la Chambre du Conseil au Palais, où ont esté convoquez plusieurs de divers estatz. Et y sont comparuz de par lad. Court : monseigneur le president Baillet, mess™ maistres Pierre Du Refuge, Pierre de Vaudetar, Guillaume Aymeret, Jehan de La Haye, Loys Juvenel, et Ymbert de La Platière prieur de Saint Eloy, tous conseillers en icelle Court; Jehan Burdelot procureur general du Roy, et Jaques Olivier advocat dud. sr; de la Chambre des Comptes : mess™ maistres Jehan Nicolay president, Eustace Luillier l'un des maistres, Nicole Viole cor­recteur, Guillaume Badevillier greffier, et Jehan Le Clerc clerc desd. Comptes; de Chappitre de Paris:
maistres.....de Louviers, el Pierre de Chargy,
chanoines d'icelle eglise; de Chastellet: maistres Jehan de Rueil lieutenant civil, et Bureau Boucher procureur du Roy oud. Chastellet; de par la Ville : mésd. s™ Prevost des Marchans et Eschevins; sires Jehan Le Gendre, Pierre de La Poterne, Henry Le Begue''et Estienne Huve, Conseillers; Jehan de L'Olive, Jehan Croquet, Jehan Herbert, maistre Es­tienne Savin, Robert Eschars et Charlot L'Oyson, Quarteniers; Jehan Paulmier, Thomas Du Ru, Loys Gayant, Jehan Huault l'ainsné, Simon Le Bret, François Rioust, Guillaume Perreau, Jehan Huault le jeune, Alain Huault, Pierre Mignot, Jehan de L'Aistre, maistres Jehan Chanterel et Genetz de Lu­ques , procureurs en lad. Court ; et plusieurs autres, tous marchans et bourgois de Paris.
1507. (F°1- -65 v°-)
En la presence desquelz mond. sr le Prevost des Marchans a recité comme le pont Nostre Dame estoit en voye d'estre dedans briefz jours parachevé, ainsy que chascun povoit congnoistre, et les chemins du bout d'iceluy, du costé de la Ville ja dressez et faiz selon la penlhe ordonnée par la Court. Et à present restoient à drecer et faire les chemins de l'aultre bout dud. pont, c'est assavoir du costé de la Cité; mais avant que proceder ad ce faire, luy sembloit, et à mesd. s™ les Eschevins ses compaignons, qu'il estoit bon et convenable mettre en termes s'il seroit point expédient utile et necessere, pour la decoration de la ville et aisance des habitans el frequentans en icelle, d'eslargir et dresser la rue depuis led. bout du pont jusques au coing de la Juyrie, ou plus avant en tirant à Petit Pont; laquelle rue, ainsi qu'il est tout no­toire, est moull estroietc et contraincte, specialment pour cause du continuel charroy qui y passe, el plus fera autant au temps à venir, led. pont parachevé. Disant que, à ceste fin, avoit fait visiter lad. rue pai­les maistres dès euvres de la Ville et autres, lesquelz luy avoient rapporté qu'il estoit expédient l'eslargir jusques à dix huit piez pour le moins en y compre­nant sa largeur qu'elle a de present, et pour ce faire retrancher les maisons de costé et d'autre du ruis­seau, selon certain alignement qu'ilz avoient fait, ad ce que la rue fut droite; requerant à mond. sr lo president son plaisir fut demander sur ce les advys et oppinions des assistans.
Lequel mond. srle president, après qu'il a pour­parlé de la matiere avecques lesd, maistres des eu­vres, a demandé à ung chascun desd, assistans son oppinion. Et ont tous esté d'oppinion d'eslargir lad.
Voy. à l'art, précédent.